A powershift váltóval szerelt traktorok szinte az erőátvitel megszakítása nélkül képesek lépkedni a sebességfokozatok között. Ez komoly kényelmi és teljesítménybeli előny pl. szárzúzóval való munkavégzésnél, amikor úgy tudunk lassítani a traktorral akadós terepen, odafigyelést igénylő manővernél, hogy a traktor kardánkihajtását közben nem állítjuk meg, mint ahogy akkor sem, amikor újra gyorsítani szeretnénk a manőver befejezése után.
Erős emelkedőn terhelt pótkocsival való elindulásnál is könnyen belátható az előny. Ha a normál váltós traktor nem bírna elindulni a megfelelő menetsebességet biztosító fokozatban, akkor nincs mit tenni, a domb végéig maradna az elinduláshoz megfelelő fokozat. Váltásra nincs idő, mert a váltás ideje alatt az emelkedő miatt megállna a traktor és lehetne előről kezdni. A powershiftessel ilyen gond nincs. Elindulunk rövid fokozatban, és sorba kapcsolgatjuk a többit az erőátvitel megszakadása nélkül. Csupán hátrahúzzuk a váltókart, (vagy némelyik típusnál megnyomjuk a karon lévő gombot,) és már lassít is a traktor. Aztán előretoljuk a kart, (vagy megnyomjuk a rajta lévő másik gombot,) és máris a normál, gyorsabb tempóval haladunk.
Nem kell félni az extra meghibásodástól, az elmúlt 11 év és 2000 darab eladott traktor tapasztalata azt mutatja, hogy a powershift váltó semmivel sem hibásodik meg gyorsabban mint egy hagyományos váltó. Szervízigénye sem magasabb, nem kell gyakrabban olajat cserélni.